Monday, May 18

LasKaR Pelangi

Dah lama saya nak tgok citer ni, Laskar Pelangi... Akhirnya, dapat jua saya menontonnye...




Pepon, saya x de la nak komen byk2 psl movie tu... tp saya berasa sgt best... Bile menontonye, byk pengajaran yg saya bole amik... saya kasihan kan kat 'Lintang'... watak dlm citer itu... Lintang telah menyebabkan sy beremosi sikit...huhu... Citer ni mengenai kepentingan pendidikan... Adakah org miskin x berhak utk dapatkan ilmu? ataupun biarkan sahaja mereka dlm kemiskinan? Setiap org yg hidup akan terus hidupkah? Bagaimana sekiranya org yg kite sayangi meninggalkan kita? Adakah terus bersedih? Bagaimana pula org merupakan tempat kita bergantung telah pergi selama2nya? Adakah segala cita2 kita terkubur begitu sahaja?



ermmm... sume t'jawab bile kita tgok citer ini.... "LASKAR PELANGI"....

2 comments:

mr_ jayzack said...

su..
abg bd pun suke giler citer laskar pelangi..
dah khatam 6 kali tgk..
hehehe...
sebab.. bile tgk cite nie..
rase syukur sebab kehidupan kita disini lebih baik...

mujahidah_1505 said...

wah... dah 6 kali tgok!!!
su bru 1st time tgok...pasni pasti tgok lg...huhu...tp cite mmg best sgt2... byk pengajarn kite leh amik... ^_^

Related Posts with Thumbnails